25 februari 2006

Självhäftande låtar 2

Måste helt enkelt göra ett tillägg till min lista över irriterande men självhäftande låtar. Jag har nämligen glömt en av de viktigaste, som min syrra helt riktigt har påpekat för mig.

Alltså - ännu en irriterande men självhäftande låt:
  • "Been around the world" med Lisa Stansfield - Året är 1990, jag och syrran är på partyön Kos i Grekland. Något felplacerade har vi hamnat på värsta röjarstället med en bar tre meter från vår balkong (kändes det som). Där hade de nog inte nån DJ. Snarare en musikslinga som gick runt, runt, runt. Precis som den mest frekventa låten på slingan, "Been around the world and I, I, I..." Dygnet runt, inte minst mitt i natten, spelades denna låt på högsta volym. Den satte sig fast i huvudet, infiltrerade drömmarna och gjorde sömnen orolig. Sedan den dagen kan jag inte höra låten utan att nästan må dåligt. Trots det, den fastnar fortfarande lika lätt. Nu har jag ju blivit påmind om låten igen efter många år i "frihet". Jag ska genast sätta på "Lalehs" CD, och göra mitt bästa för att rensa huvudet!

Inga kommentarer: